Alla inlägg den 1 juli 2011

Av Ida - 1 juli 2011 00:07

Ja, ni som känner mig vet att jag inte direkt är överförtjust över att vara stereotyp och normer är inte direkt min grej... Men testa googla på valfritt årtal och pojke eller flicka - jag garanterar, de saker man menar på att flickor vill ha är samtliga (!!) skrämmande nog "rosa" (klassiskt - flickor vill vara rosa och sitta stilla och leka försiktigt) medan pojkar helst ska vara svarta med "flames"...


Okej, gillar ungen traktorer (som Osse) så måste ju ungen ha en traktor att gosa med på natten (ehhhh -  jo det förekommer att prinsen ligger och kramar en plasttraktor när han sover) och råkar ungen vara av modell ska ha hela sängen full med gosedjur - ja då får den väl ha det då. MEN varför känner man ett stort behov av att styra in det på en bana som inte alltid är den korrekta? Jag menar, hur många tjejjer älskar inte sina traktorer och hur många grabbar skulle egentligen vilja ha en rosa klänning på dagis? Det vet man inte för det är "fel"... *mutter*


Men vad i hela friden ska vi hitta på till Toria nu när det inte gick att köpa den present vi tänkt ut (studsmatta till en tjej som går på kryckor större delen av sommaren känns inte helt hundra)... Mamman får nog vända hjärnan ut och in under morgondagen då min lilla trollunge blir åtta år! Mammas Toritroll! <3

 

Ett år sedan, men tänk, nu är hon en STOR tjej!

Ovido - Quiz & Flashcards