Alla inlägg den 23 maj 2011

Av Ida - 23 maj 2011 20:45

Ja, det blev det i fråga om mattor i hemmet idag. ;) Jag var och inhandlade två mattor att ha i vardagsrummet eftersom att de svarta har en tendens att halka och det känns rätt onödigt att de ska sträcka sig eller någonting lika fånigt på hemmaplan.


Här kan jag alltså lägga in en kommentar om att vissa klickgolv INTE är bra för hemmets djurbestånd, kattorna kan inte hoppa över en liten fånig grind och hundarna riskerar att gå ner i spagat, med andra ord - det är halt!


Å andra sidan - golvet är snyggt! :D Nu återstår bara lite listning så kan man bocka av det rummet och lägga det till handlingarna eller egentligen om sanningen ska fram - jag får börja göra det jag tycker mest om den lösa inredningen. :P

Av Ida - 23 maj 2011 00:13

Ja i helgen har det verkligen blommat ut, eller kan man kalla det för att det är en utblomning? Hur som helst, Osse har upptäckt ordentligt att han är en helt egen individ med humör!


Det hela började med att den söta sonen skulle "hjälpa" sin mamma med hundarna i hundgården och göra iordning för dem där. Kanon! Han skulle ge dem frukost - fine! Det gick ju som uträknat klockrent men sedan drog det igång och mamman blev klart stressad. Osse skulle bära ut vatten till hundarna (för att de inte ska tippa ut skålen så brukar jag ge dem en halvfylld 20 litershink med vatten)- den dagens konstaterande blev att en grabb på 12kg kan omöjligen bära en hink vatten som väger lite drygt tio kilo... Osse förbannad kastar sig raklång på rygg på gräsmattan när han inser att han är besegrad! Klättrar upp igen och kräver att bli inlyft i hundgården. Fint! Sedan skulle vi gömma godis i hundgården som en lite kul grej för hundarna - gick väl sisådär måste jag säga för Osse, ja han VÄGRADE att släppa godbitarna utan svalde glatt frolic likväl som blodpudding... Vilken prins!


När godsakerna väl var utlagda och hundgården rensad kom vi till steg två i övningarna för dagen, odlingslådorna. Mamman gjorde ett försök men fick se sig besegrad och gick in istället för att fixa mat åt ligisterna.


Idag samma visa - Osse kan själv! Att mata lillprinsen - inte en chans! Osse kan själv!! Blöjbyten är tydligen det enda morsan duger till numera så man får väl hålla sig till det framledes.


Helgens sötaste var i vart fall när Visan låg i vagnen bredvid mig när jag käkade och lillan vaknar, då hugger storebrorsan in innan någon annan hinner med och vaggar lugnt och tryggt sin lillasyster som sött nog somnar om på ett par sekunder. Sötnosarna.


Så lite skryt om Toritrollet som spelat sin första fotbollsmatch med tjejligan och de vann! :D Kämparglöd tar man sig tydligen långt med har jag hört (mamman själv var hemma med mellan och miniligisten).


Tills nästa gång önskar jag en trevlig vår. :) ;)

Ovido - Quiz & Flashcards