Alla inlägg under september 2012

Av Ida - 15 september 2012 21:00

Ibland blir man bara lite nostalgisk måste jag nog erkänna.. Losingen i klinten en sommardag. <3

Av Ida - 15 september 2012 20:50

Det är väl så det ska vara numera efter dagisinskolningen blir en pigg knölar den andra ihop..Losingen som var febrig och spak igår har idag kvickat på sig så pass att hon nästan kan kallas pigg igen.Ossemannen däremot passade på att få lite lämpligt med feber nu på kvällskröken, så klart!Förhoppningsvis är han sig själv imorgonbitti när han vaknade men kraschen var tung ikväll.Nu tagga nattjobb och hoppas att jag är hyfsat pigg när jag bara får sova lite på morgonen, annars funkar inte nattsömnen imorgon.Nu mot jobbet!

Av Ida - 15 september 2012 01:18

Mitt liv - mitt kaos och mitt i det ett gäng underbara ungar...


Dagisinskolning har gått kanonbra, det kan jag absolut inte klaga på (sedan att kommunen inte fått de papper jag skickat in för flera månader sedan...) på det stora hela har den biten gått över förväntan. Superskönt!

Nackdelen med att ha skolat in småttisarna på dagis är onekligen att de fått dagissjukan - såklart! Just nu helt vanlig förkylning men det smärtar ändå mammahjärtat att se de små må dåligt och såklart - det är värre för de som faktiskt ÄR sjuka.


Nu kör jag lite nattjobb ett par nätter igen, känns oroväckande trevligt och faktiskt jag längtar hit.


Hundligt - ja med ungar som har feber kan man inte ta sig så långt utanför hemmet men direkt maken dök upp hemmavid kastade jag mig helt oförskräckt ut i ösregnet och som tur är så är ingen av hundarna gjord av socker. ;) Visst inte någon jätteprommis men det blev en bit iaf och de blev ordentligt luftade i alla fall, tidigare i veckan har vi pysslat en helt del med inkllningsövningar med den lille pricken som faktiskt tar sig även om jag misströstade ett tag så den killen kanske man inte ska räkna ut helt och hållet, det kan nog bli hund av honom också till sist. :P

Gamle mr Magoo ja han är min lilla kille och han hänger med bra för onekligen gammal är äldst man tar sig långt på rutin! I synnerhet när det kommer till godissök i skogen. ;) Där har lilleman inte en chans.


Det är väl ungefär där jag är nu.

Vinkelivink från mig för den här gången..


Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards