Alla inlägg den 26 juni 2011

Av Ida - 26 juni 2011 22:56

Det är väl vad jubileum handlar om? Så då är det ju dags att göra "bokslut" av de gångna åren som gift... Onekligen tio år jag inte skulle velat vara utan men som på sätt och vis har förändrats i en riktning jag aldrig skulle ha gissat.


2001 - året jag gifte mig delade jag mitt hem med maken, borzoien Malou och Claudden - min drömhund... Året då Fame gick ur tiden och då jag gifte mig och bytte namn.


Sedan dess har ett antal hundar kommit till och av olika orsaker lämnat mig, jag har fått mina tre helt underbara barn (som jag faktiskt inte alls hade räknat med att få alls) och två kissekatter - av en modell jag förr faktiskt ansåg vara gräsligt fula. Vi har flyttat från tvåan vi bodde i till en 2½:a och sedan vidare dit där vi bor nu. Jag har bytt arbete och trivs riktigt bra där jag är nu (kanske ska tillägga att jag trivs där jag är arbetsmässigt när jag inte är mammaledig också). Min lilla sessa har blivit stor - nu fyller hon snart åtta år mammas lilla Toritroll...


Ibland känns det som om åren bara rinner iväg men andra gånger kan man inte annat än önska att tiden skulle röra sig någon gång.


MEN skulle någon sagt åt mig för tio år sedan att jag skulle vara morsa till tre trollungar, bara ha två hundar och inte ställa ut samt det mest chockerande av allt - inte jobba med det jag är utbildad, då skulle jag nog sagt att människan var galen... Men det är väl så livet är - föränderligt och underbart och knasigt och ja... rätt så rubbat egentligen!

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards