Alla inlägg den 21 juni 2011

Av Ida - 21 juni 2011 21:36

Ja, dagens ehhh... spännande upplevelse när jag skulle lämna Toria på simhallen för dagens simskola var om inte annat så produktiv.


Det hela började när jag skulle byta buss från åttan till femman (som s-ä-g-s ska vara anslutningsbuss) jomen det gick ju kanonbra, eller så inte!  Bussfan (!) åkte lite lagom till att vi var framme vid den och *poff* var den borta, då var klockan fem över nio (simskolan börjar tio) och eftersom att femman bara går en gång i timmen var det bara att kalla in förstärkningen - maken, som tur var skulle grannen som också går i samma simskola också åka med bussarna så Toria fick åka med dem. *snällt* Mamman skulle åka nästa åtta ner på stan och promenera därifrån. I helv*! När jag suttit och väntat i en halvtimme fick jag inte åka med bussen för att det redan var två vagnar på den bussen. *mutter* Jaja, jag gick och väntade på femman igen ytterligare en halvtimme så då hade jag med Osse och Visan stått och väntat på bussen en timme när den kom fram. Men KUL! Så klev en rullstol på före mig (de hade kommit efter mig) och först "såg" busschaffisen ut som om hon inte alls tänkte låta mig åka med (hon tyckte vi kunde vänta på nästa...) men enligt uppgift (assis till den rullstolsbundna så blixtrade mina ögon lite mer än chaffis tordes reta) så vi fick åka med fast vi inte rymdes egentligen... Snällt på sätt och vis men det känns inte kul att man ska måsta vara nära på galen för att få åka med när man har väntat en timme på bussen.


Väl nere på badhuset så hämtades Trollungen och allt gick löjligt enkelt på hemvägen, okej vi fick skynda oss lite för att hinna med femman men sedan gick det otippat smidigt att ta åttan hem till mitt eget lilla krypin. Dock hann jag inte riktigt lugna ner mig innan jag var hemma så det första jag gör är att jag ringer trafikskolan och bokar tid för körlektioner så på måndag morgon ska ni som huserar i Umeå bara hålla i er för då kan mamman råka finnas någonstanns... I bil! Fifan! Men nu MÅSTE mamman bara fixa körkort för det här verkar inte fungera längre, det är omöjligt!! Att brottas med alla människor, bussar, tidtabeller (inkl bussar som inte går på sommaren!) och alla busschaffisar som onekligen inte har något annat sätt att visa sin makt på än att köra ifrån folk som står på hållplatsen och väntar/är ända framme vid dörren - jag orkar inte längre!


Det komiska är att man från kommunledningen har ett mål att vi ska bli ohyggligt många fler innan "kulturhuvudstadsåret" 2014 och dessutom ska vi åka kollektivt... Jamen FIXA BUSSARNA DÅ ERA PUCKON!!! Dugligt svårt att åka kollektivt om det inte går bussar måste jag säga!

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards