Alla inlägg den 13 december 2010

Av Ida - 13 december 2010 21:41

Idag åkte Gurra och jag är "ensam" hemma med barn och hundar samt katta. Det har gått riktigt bra och jag har varit ute på långprommis i kylan med flattemaffian för att hämta hem trollungen från skolan, fy tusan vad vi frös!!


Förutom det har vi pysslat, städat, diskat, tvättat och ja... Vi har gjort det vi gör i det närmaste varenda dag. ;) Flattarna fick sig ett godissök i snön för i ärlighetens namn - vi ville inte pyssla med så många saker utomhus när det kryper närmare 20 grader kallt. Stackars Dina fick ha täcke på sig för hon har ju en tendens till att bli mer frusen än nöden kräver.


Nu ligger ungarna i sina sängar och sover så det är snart dags för världens snabbaste kissvända för de svarta - ut och in på mindre än 2 minuter (samt att jag har mobilen med mig - så att jag kan ringa hemmifrån och höra precis vad som händer den minut jag är utomhus). Sedan ska även mamman ta och göra natt för onekligen jag tror jag behöver det jag också. :P


Jag ska dock säga en sak jag saknar med att inte ha maken hemma - att jag inte kan gå isäng vid 7 och vila fogarna för det behövs faktiskt när man har så pass ont som jag har. :S Men alvedon är ju en möjlighet om man vet att det bara är ett par dagar...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7
8
9 10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27 28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards