Alla inlägg den 4 december 2011

Av Ida - 4 december 2011 21:04

Ja, som många i min närhet är medvetna om hatar och avskyr jag två dagar som av ohejdad vana infaller varenda år, hur mycket jag än försöker undvika det. Det ena är min födelsedag - som konsekvent går åt helv* varenda år. ÄVEN de år jag försöker att inte fira alls kan man ge sig den på att det antingen inträffar någon större katastrof, att någon nära dör eller ja... Någonting i den riktningen.


Julafton är den andra och helt seriöst - jag gillar varken att ljuga för barn eller förställa mig "för den goda sakens skull", det FETSUGER!!! Bara attityden att nu är det jul och aaaaaaaaaaaaaaaaaalla ska vara lyckliga och bara älska varandra hela tiden, allra helst innanför skinnet på varandra - men VARFÖR? Jag gillar inte kramar i vanliga fall, varför ska jag gilla det och älska hela världen bara för att det råkar vara julafton? Det går över mitt förstånd. De jag däremot gillar - de gillar jag HELA året, inte bara för att det finns en fet skäggig gubbe på plats.


Annars om man måste älska alla för att det finns en tjockis på plats... Dumpa en i varje land så har vi världsfred. Poff - toksmart!


Nä, våga vägra julen och fira... alla andra dagar istället.   

Ovido - Quiz & Flashcards