Direktlänk till inlägg 2 augusti 2011

Jag ÄR Mamma Mu!

Av Ida - 2 augusti 2011 21:24

Det är väl dagens konstaterande. Dagen började strax före sex i morse med amning (okej, jag har ammat inatt också) och följdes därefter av morgonmodellen av saker man MÅSTE göra, typ tandborstning och påklädning av hela familjen, så snabb frukost för de som käkar fast föda sedan iväg till körskolan. Sagt och gjort! Iväg for jag för att köra den där saaben, det gick väl - hyfsat får jag väl säga även om jag gjorde ett antal fel som jag dessvärre (och det ser jag som ÄNNU värre!) hela tiden var fullt medveten om. *morra*


Frukost på riktigt blev det efter en snabb inhandling på subway så åkte vi ner på gammlia och käkade ute i det vackra vädret i det fria. Mysigt! Ända tills Osse blev lite överexalterad och slängde sig baklänges från bänken han satt på.. Som tur var gick det bra men han blev klart irriterad. Barnen lyckades såklart se en and som skuttade omkring där och när vi började kika för den såg verkligen inte "rätt" ut så var det onekligen så - den lilla stackaren hade bara 1½ fot. :( Stackars liten! Toria matad den med lite bröd.


Så gick vi en stund på gammlia och kikade, Toria gjorde ett bokmärke med blommor - blev riktigt sött! Så äntligen åkte vi hem och min söta man har passat på att fortsätta lägga golv i det som ska bli Torias nya rum och det blir rent olyckligt snyggt! Mamman är avundsjuk!


Nu återstår bara lite golv och sedan lister men det går läskigt bra måste jag säga. Jag gillar det!


Själv har jag sysselsatt mig med amning, amning och mera amning. Herre jösses! Man skulle kunna tro att året var 2003 och det var min första mjölkligist som var i gång för nu äter Visan och det inte bara lite utan hela tiden och konstant! Hur ska det här gå när Osse ska vara själv med sin mamma? Det återstår att se nästa vecka när maken återgår till jobbet...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida - 12 februari 2018 11:01

Åh så behövligt, min kropp har verkligen behövt det här! Den som tror att jag har tränat så nej, jag har ägnat mig helt och fullt åt att bara pyssla om mig själv. Det enda som känns lite dumt var att jag glömde att ta med mig en bok att läsa. För fak...

Av Ida - 10 januari 2018 17:28

Då var det slut på friden och fritidssysselsättningarna för barnen har dragit igång, med galen förväntan hoppar de två yngsta vitbältade i sina karatedräkter och börjar uppladdningen inför årets första träning. Den äldre som numera gått in som trän...

Av Ida - 9 januari 2018 16:51


Julen är inte riktigt min grej så nu håller julen på att avrustas så det blev dags att hänga mina nya gardiner, i vanliga fall brukar jag stryka och fixa- nu nä men jag hängde upp dem ändå! Jättehärligt blågröna kappor som jag och flickorna var och k...

Av Ida - 7 januari 2018 15:41


Nu får vän av ordning gå in och säga att nä jag åkte inga skidor utan det var Losingen som stod för bedriften att skida runt på gården. Har man snö så har man & då måste man göra sitt bästa för att ha kul i den! ...

Av Ida - 7 januari 2018 15:39


Alltså allt blir som magiskt när man har rätt människor på plats. Igår kycklingbonanza vilket i praktiken innebar kycklinglår grillade i ugn, kycklinggryta med röd thaicurry & ris. Som förrätt focaccia (stavning??) & tzatziki. Lättsamt och glatt runt...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards